Materiales propios

1. Webquests: àrea de llengua

Les tres vam estar d'acord en que volíem oferir webquests que tractessin un mateix tema des de diferents angles. Per això, hem triat un tema que de vegades queda un pèl apartat, com és l'escriptura creativa i la tradició oral, i hem creat tres webquests al voltant d'aquest tema.

"M'expliques un conte?", creada per Anna M. Matas


És una webquest adreçada a infants de Cicle Superior de primària. El seu objectiu és conscienciar als infants de la importància del conte popular com a element cultural i com a eina de transmissió de valors. Es proposen tot un seguit d’activitats perquè els nens aprenguin a valorar la transmissió oral dels contes, el seu enregistrament, transcripció i il•lustració, i gaudeixin de la seva narració tot adoptant el rol de narradors i narradores.

"Juguem amb les paraules!", creada per Míriam Martí

És una webquest adreçada a Cicle Superior de primària i primer cicle de l'ESO. El seu objectiu principal és aconseguir que els infants gaudeixin de l'escriptura creativa i utilitzin tots els seus coneixements previs per crear, de manera col·laborativa, dos productes: un llibre de cal·ligrames basat en paraules que no existeixen i un llibre il·lustrat de relats curts en què res no serà el que sembla, ja que han de versionar els contes clàssics per obtenir un resultat sorprenent i nou...

"Parlem de poesia!", creada per Anaïs Núñez

És una webquest adreçada a infants de Cicle Superior de primària. L'objectiu principal de la mateixa és que els alumnes gaudeixin d'una experiència creativa associada a la poesia. Com a producte final elaboraran un document col·laboratiu on recolliran tots els poemes que hauran creat amb anterioritat i també una presentació de referència on constaran totes les definicions treballades sobre les figures retòriques.


2. Jclic
A continuació, us presentem el nostre projecte Jclic "Els aliments".
Està adreçat a alumnat de l'aula d'acollida, especialment castellanoparlants que ja coneixen i tenen un cert domini de la lectoescriptura en castellà, però també podria ser útil a l'aula d'educació especial i al cicle inicial (amb alumnes que s'estan iniciant en la lectoescriptura, per reforçar conceptes...).
Està dividit en sis seqüències, segons els tipus d'aliments, que segueixen una estructura molt similar, per tal de donar seguretat a l'alumne i que sàpiga què s'esperarà d'ell/a. En total, s'hi treballen unes 100 paraules, per la qual cosa és recomanable repartir les seqüències en diferents sessions.
Esperem que us sigui d'utilitat!
Els aliments


3. Altres materials aportats

  1. Model de Pla Individualitzat
  2. Material didàctic: Audioconte "Sueños de algodón"
  3. Guia didàctica sobre com crear un bloc a Blogger (elaborada per Míriam Martí)
  4. Activitat de l'assignatura: elaboració d'un curtmetratge (material no educatiu)